Юзабіліті при розробці сайтів, поради

Пост опубликован: 07.02.2018

Website

Приймемо за незаперечний факт — сайт в першу чергу створюється для відвідувача. Мова, звичайно ж, не йде про сателітах та інший інтернет спам, серйозним розробникам це мало цікаво. Хороший сайт повинен бути максимально зручним для відвідувача що, в підсумку, підвищує і фінансову віддачу від сайту.

Отже, є всього три основні чинники, що визначають зручність сайту для користувача або його юзабіліті. Їх можна сформулювати наступним чином:

  • Відповідність сайту цілям користувача.
  • Рівень довіри ресурсу.
  • Складність оперування ресурсом.

Зупинимося на них більш докладно і почнемо з відповідності сайту цілям відвідувача. Необхідно чітко усвідомити, що саме потрібно відвідувачам, чи досягає він поставленої мети. Для цього необхідно вивчати запити відвідувачів, щільно контактувати з аудиторією.

Як це зробити? Потрібні ретельні маркетингові дослідження, що виявляють потреби реальних відвідувачів. На підставі цих даних формується контент і він повинен бути корисний і цікавий конкретної цільової аудиторії. Збір даних інтернету використовують всі веб-студії в яких розробка сайтів Рівне є послугою для клієнтів. Дані можна отримати різним способом.

В першу чергу це анкетування, що дозволяє спілкуватися з відвідувачами сайту і вдосконалювати його, грунтуючись на отриманої інформації. Спосіб цей досить простий, але вимагає ретельної підготовки. В іншому випадку дані будуть суб»єктивними або недостатніми. При складанні анкети необхідно керуватися такими принципами:

  • питання повинні бути максимально простими, зрозумілими і конкретними;
  • дії користувача для заповнення анкети повинні бути максимально спрощені;
  • не повинно бути занадто багато варіантів відповідей;
  • обов»язково повинна бути можливість дати власний варіант відповіді;
  • кількість питань повинен бути мінімальний.

Другий дієвий інструмент — це форма зворотного зв»язку. Він більш підходить для отримання інформації про ставлення до окремих сторінок сайту завдяки можливості залишити коментарі.

Далі зупинимося на рівні довіри до сайту. На нього впливають такі чинники:

  1. Точність наведеної інформації, відсутність голослівних заяв і туманних посилань на джерело, на зразок: «зарубіжні вчені встановили …».
  2. Наявність контактів, які свідчать про реальне існування осіб або організації.
  3. Висока якість вею-дизайну.
  4. Регулярне оновлення інформації на сайті. Остання новина річної давності — ще одна причина втрати відвідувачів.
  5. Відсутність помилок в контенті і граматичних.
  6. Виняток показів чужих банерів, особливо легковажного характеру.

І, нарешті, складність керування з сайтом в адмін-панелі WordPress чи Joomla. На будь-якому сайті, крім односторінкових, потрібно вчинення певних дій для доступу до тієї чи іншої інформації. Якщо доступ до товару або купівлі максимально утруднений — це може привести до втрати покупця.

Але, чим більше сайт, тим складніше оптимізувати його інтерфейс. Вихід — проведення юзабіліті-тестування, що представляє собою виконання певних завдань користувачем (від 1 до 5). Таким чином, можна провести аналіз результатів і зробити необхідні висновки.





Поиск на сайте


Добавить в закладки

Поиск на сайте



Яндекс.Метрика